buzgrb                    Bosna i Hercegovina                                                                      Bosnia and Herzegovina

             Federacija Bosne i Hercegovine                                                  Federation of Bosnia and Herzegovina

             Unsko-sanski kanton                                                                Una-Sana canton

                     OPĆINA BUŽIM                                                                         MUNICIPALITY OF BUŽIM

OPĆINSKI NAČELNIK                                                                       MUNICIPALITY MAYOR

Bužim   ul.505.Vbbr.26   fax.++ 387 37 410031  tel.++ 387 37 419513   e-mail: opcbuzim@bih.net.ba

Jedinica za upravljanje razvojnim

aktivnostima Općine Bužim

 

Broj: 02/3-14-3454/18

Bužim dana, 27.12.2018. godine

 

 

 

          

 

 

 

 

 

 

                                         

 

Indikativni financijskog Plana investicija Općine Bužim

2019.2021. godina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OBRAĐIVAČ: JURA TIM

 

 

Bužim, decembar 2018. godine

 

 

 

 SADRŽAJ

 

UVOD........................................................................................................................................................................................... 3

AKTIVNOSTI NA IZRADI INVESTICIONO FINANCIJSKOG PLANA  INVESTICIJA.................................................................... 3

LISTA KAPITALNIH PROJEKATA PREMA GRUPAMA iz strategije razvoja općine Bužim 2017-2020............................. 3

LISTA INVESTICIJSKIH PROJEKATA PO GRUPAMA S TROGODIŠNJOM  FINANCIJSKOM PROJEKCIJOM......................... 3

ZAKLJUČAK.................................................................................................................................................................................. 3

 

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          

UVOD

 

 

Općina Bužim intenzivno radi na aktivnostima unapređenja poslovnog okruženja u skladu sa Zakonom o principima lokalne samouprave F BiH“, broj: 49/06 i 51/09), Zakona o lokalnoj samoupravi  („Službeni glasnik USK“, broj: 8/11) i Zakona o razvojnom planiranju i upravljanju razvojem  u F BiH („Službene novine F BiH“ broj: 32/17).

 

Indikativni financijski plan ima za cilj ostvarenje provođenja strategije razvoja, odnosno razrađuje realizaciju definiranih strateških i sektorskih prioriteta, kroz definiciju konkretnih aktivnosti i projekata koji će biti realizirani  u kratkoročnom periodu. Donosi se za trogodišnje razdoblje i usklađen je sa trogodišnjim ciklusom indikativnog budžetskog planiranja, ili se eventualno može usvojiti na godišnjem nivou ( u ovisnosti od sistema budžetiranja koje općina primjenjuje). IFP sadrži plan inplementacije sa definiranim indikativnim financijskim planom i planom organizacijskih i ljudskih kapaciteta potrebnih za uspješnu realizaciju strategije.

 

Svrha IFP je uspastavljanje djelotvornog mehanizma za provedbu strategije razvoja Općine. IFP obuhvata trogodišne ili jednogodišnje razdoblje (ovisno o sistemu budžetiranja) i usklađen je sa ciklusom budžetskog planiranja i razrađuje najvažnije operativne poluge za kvalitetnu realizaciju strateških i sektorskih prioriteta

 

IFP sadrži listu prioritetnih projekata, čija realizacija počinje u prvoj godini provedbe strategije, sažeto navodi elemente važne za planiranje i praćenje njihove implementacije: doprinos odgovarajućim ciljevima, očekivani učinci na ciljne grupe, glavne aktivnosti i vrijeme realizacije, glavni učesnici u realizaciji, orijentacioni izdaci i očekivani izvori financiranja, te status pripremljenih projekata. IFP omogućava pravilno planiranje troškova i izvora finansiranja predviđenih projekata i njihovo provedbeno uključivanje u općinski budžet, ali i drugih budžeta (BiH, F BiH, USK i EU fondova itd.) na čiju se financijsku podršku računa tokom provedbe.

 

Kako  bi IFP sa svim njegovim operativnim elementima ispunio svoju svrhu i predstavljao stvarni alat za dugoročno planiranje razvoja, od krucijalne je važnosti njegova potpuna usklađenost sa trogodišnjim indikativnim godišnjim budžetom općine, gdje je strategija razvoja vodeći planski dokument na koji se naslanjaju svi ostali strateški dokumenti općine, uključujući i budžet.

 

Indikativni financijeski plan (IFP)  kapitalnih investicija predstavlja pretpostavku održivom pristupu planiranja budžeta, te adekvatnoj projekciji budućih potreba na nivou lokalnih zajednica, jeste predviđanje troškova kapitalnih ulaganja u  okviru IFP. Ovi planovi omogućuju koordinaciju između godišnjeg budžeta i budžeta za kapitalne projekte, njihovu evaluaciju i određivanje prioriteta. IFP investicija je plan koji obuhvata kapitalne investicije za višegodišnji period, najčešće od 3 godine i ako može biti definiran za kraći i duži period od navedenog. Kapitalne investicije se u Planu kapitalnih investicija najčešće definišu prema slijedećim kriterijima:

-         Veličini prioriteta investicije,

-         Periodu realizacije,

-         Godišnjim troškovima i prijedlozima izvora finansiranja.

Kapitalna investicija ili projekat je investicija u materijalni objekat ili imovina koja zahtjeva značajna financijska ulaganja i očekivanog je vijeka trajanja dužeg od jedne godine. Svaka općina definiše šta će se smatrati kapitalnom investicijom, a na osnovu lokalnih potreba i zakonskih uslova. U narednoj tabeli je dato nekoliko generalnih primjera kapitalnih investicija.

 

Vrsta kapitalne investicije

Primjer

Izgradnja novih i proširivanje postojećih objekata

Zgrade, parkovi, putevi, vodovodni i kanalizacioni sistemi, ulična rasvjeta, odlagališta/deponije i sl.

Rehabilitacija ili zamjena

Postojeći objekti kao što su ulice, zgrade, parkovi, ulična rasvjeta i vodovodni i kanalizacioni sistemi

Opremanje javnih prostora

Kada se nešto prvi put gradi, kao što je namještaj, kancelarijska oprema, oprema za igrališta i sl.

Veća (značajnija) oprema

Koja zahtijeva relativno veća finansijska ulaganja i ima relativno dug vijek upotrebe, kao što su vatrogasna vozila, kamioni za odvoz otpada i građevinska oprema. Iz ove definicije se najčešće isključuje oprema sa vijekom trajanja manjim od pet godina ili koja je mala po dimanzijama i koju je teško kontrolisati, kao što su prenosni aparati. Pored toga, često se isključuje oprema, kao što je namještaj i policijska vozila

Rekonstrukcija postojećih objekata

Kao što su rekonstrukcija puteva i zgrada uključujući i nove krovove i veće popravke električnih instalacija, vodovoda, kanalizacije i grijanja. Utvrđivanje uslova i pravila za rekonstrukciju može da bude komplikovano, te jedan od načina definisanja kriterijuma jeste da se definiše finansijski prag iznad kojeg će se popravke smatrati kapitalnim investicijama.

 

 

IFP omogućava bolju usklađenost između godišnjeg budžeta i plana sredstava za kapitalne projekte, njihovu evaluaciju i određivanje prioriteta.

 

 

IFP  kapitalnih investicija predstavlja:

 

-         Plan progresivnog karaktera, što znači da će nakon realizacije projekata predviđenih za prvu godinu biti dopunjavan projektima ponovo za naredne tri godine; 

-         Plan obuhvata općinske investicije čija je vrijednost preko 30.000 KM koje se odnose na organiziranu infrastrukturnu izgradnju, odnosno poboljšanje tehničke i društvene infrastrukture općine i koje nemaju komercijalni karakter;

-         Plan prati projekte definisane Prijedlogom revidirane Strategije razvoja općine Bužim 2017-2020. godina sa novim Akcionim planom za period 2019-2021.godina, te projekte sadržane u Izvještaju o utvrđivanju infrastrukturnih i drugih potreba u mjesnim zajednicama na području općine Bužim.

 

 IFP kapitalnih investicija je prije svega:

-         Temelj za koordinirane i planirane investicijske aktivnosti, kao i garancija osiguranja odgovarajućih sredstava u određenom vremenskom razdoblju;

-         Dobar način komunikacije sa stanovništvom, privatnim poduzetnicima, nevladinim organizacijama i ukupnim regionalnim i lokalnim okruženjem, odnosno sa svim subjektima koje susrećemo na putu razvoja;

-         Dobar način za uspješno kandidiranje prema vanjskim sredstvima tj. donacijama, subvencijama i grantovima;

-         Dobar način za pristup sredstvima inozemnih donatora, čiji je uslov postojanje IFP kapitalnih investicija.

 

AKTIVNOSTI NA IZRADI IFP KAPITALNIH INVESTICIJA

 

Shodno Kalendaru aktivnosti Jedinice za upravljanje razvojem (u daljem tekstu JURA) broj: 02-05-958/18 pristupilo se izradi IFP kapitalnih investicija Općine Bužim za period 2019.2021. godina (u daljnjem tekstu IFPKI).

 

Rad na izradi IFPKI predvodio je JURA tim, koji broji 8 članova, imenovan Rješenjem Općinskog načelnika broj: 02-05-3743-1/17 od 17.12.2018. godine.

 

 

Članovi Tima su:

 

1.      Nedžad Kudelić, VD Općinski načelnik, voditelj/koordinator JURA,

2.      Senad Krupić, Viši samostalni referent, sekretar JURA

3.      Jasmin Salkić, Šef službe za financije i trezor  – član,

4.      Ilfad Eminić. Šef službe za prostorno uređenje, geodetske i imovinsko pravne poslove.

5.      Mujaga Nanić, Predstavnik  službe za prostorno uređenje, geodetske i imovinsko pravne poslove – član, 

6.      Elvira Muratović, po ovlaštenju Općinskog načelnika Šef službe za opću upravu i društvene djelatnosti  – član,

7.      Senad Ćatić, po ovlaštenju Općinskog načelnika Šef službe za civilnu zaštitu i vatrogastvo  – član, 

8.      Mehmed Odobašič, predstavnik Službe za prostorno uređenje , geodetske i imovinsko pravne poslove  – član,

9.      Jasmin Šarić, predstavnik Službe za razvoj i poduzetništvo – član,

 

JURA tim je usvojio Poslovnik o radu JURA tima, koji uređuje način rada, odlučivanja i zadatke JURA tima.

 

Zadaci JURA tima su:

 

1.      Pridržavanje propisanih odredbi u Zakonu o  razvojnom planiranju i upravljanju razvojem u F BiH („Službene novine F BiH“ broj: 32/17

2.      Definisanje prioriteta na osnovu strateško-programskih dokumenata

3.      Ažuriranje prioriteta kroz usaglašavanje Plana inplementacije, Budžeta općine i eksternih izvora finansiranja;

4.      Izrada planova rada unutrašnjih organizacionih jedinica (UOJ)

5.      Izrada godišnjeg plana rada jedinice lokalne samouprave(JLS)

6.      Usklađivanje Planova rada UOJ i Godišnjeg plana JLS sa usvojenim budžetom JLS i eksternim izvorima financiranjai ostalim relevantnim dokumentima

7.      Operacionalizacija planova i priprema prijedloga

8.      Priprema kalendara za praćenje realizacije godišnjeg plana rada JLS

9.      Provođenje praćenja realizacije godišnjeg plana rada JLS u skladu sa kalendarom praćenja;

10.  Pripreme i razmatranje polugodišnjih izvještajao realizaciji planova rada UOJ;

11.  Izrada godišnjih izvještaja o realizaciji planova rada UOJ i JLS;

12.  Praćenje realizacije projekata i vođenje evidencija na propisanim obrascima i u bazi podataka;

13.  Izrada izvještaja o ostvarenju godišnjeg plana implementacije strategije  razvoja

 

Pored zadataka JURA proizašlih iz Rješenja o osnivanju JURA tima mora:

 

a)      Izraditi smjernice za izradu IFP  kapitalnih investicija,

b)      Utvrditi kriterije za ocjenjivanje projektnog prijedloga i dostaviti Općinskom načelniku na usvajanje,

c)      Prikupiti i sačiniti listu projekata kapitalnih investicija,

d)      Izvršiti analizu i ocjenu projekata,

e)      Izvršiti rangiranje projekata,

 

 

Kriteriji za rangiranje projekata:

 

R. br. 

 

KRITERIJ

 

 

Ocjena projekta

 

Težina

3 boda

2 boda

1 bod

0 bodova

Težina x bodovi

1.

Usklađenost sa Strategijom razvoja Općine

15

Projekt je sadržan u mjerama i /ili projektnom dijelu strategije

Projekat je sadržan u prioritetima ili strateškim ciljevi

Projekat je atraktivan za investitore i nije

obuhvaćen strategijo

Projekat nije usaglašen sa strategijom razvoja

 

2.

Teritorijalna širina i korist (broj korisnika i teritorijalna zastupljenost)

10

Koristan za teritoriju cijele Općine (više od 5.000 korisnika)

Koristan za više mjesnih zajednica  (1.000 – 5.000 korisnika)

Koristan za jednu mjesnu zajednicu (do 1.000,00 korisnika)

Nije koristan ni za jednu mjesnu zajednicu

 

3.

Projekt potiče ekonomski/privre dni razvoj

15

Projekat unapređuje poslovanje većeg broja investitora/privredni h subjekata (više od investitora/ privrednih subjekata)

Projekat unapređuje poslovanje manjeg broja investitora/privred nih subjekata (više od investito/ privred subjekata)

Projekat je atraktivan za investitore/privredne subjekte

Projekat ne koristi investitorima

 

4.

Značaj projekta za razvoj grada (građane)

10

Razvojni projekti

Infrastrukturni projekti (put, voda, kanalizacija, rasvjeta)

Ostali projekti

Nema razvojni karakter

 

5.

Uticaj na povećanje zaposlenosti

15

Broj zaposlenih preko 50 radnika

Zapošljava preko 10 radnika

Zapošljava do 10 radnika

Projekat ne stvara nova radna mjesta

 

6.

Projekt potiče društveni razvoj

10

Projekat poboljšava nivo kulturnog, sportskog i turističkog razvoja

Projekat povećava zaposlenost mladih ili žena

Projekat nudi društvene sadržaje

Projekat nema uticaja na društveni razvoj

 

7.

Osigurano sufinansiranje projekta

10

Za projekat osigurano 50% i više sredstava iz drugih izvora finansiranja

Za projekat osigurano 30 -50 % sredstava iz drugih izvora finansiranja

Za projekat osigurano 10 -30 % i više sredstava iz drugih izvora finansiranja

Za projekat nema osiguran sredstava iz drugih izvora finansiranja

(izuzev općins)

 

8.

Ekološki uticaj na okolinu

10

Projekat poboljšava stanje životne sredine

Projekat podržava primjenu novih čistih tehnologija

Projekat nema negativnih uticaja na životnu sredinu

Projekat ima negativ .uticaje na životn sredi

 

9.

Uticaj na efektivnost budžeta

5

Projekat će donijeti prihode/smanjiti rashode u periodu do jedne godine

Projekat će donijeti prihode /smanjiti rashode u periodu do tri go

Projekat će donijeti prihode/smanjiti rashode nakon više od tri godine

Projekat neće donijeti nove prihode

 

 

UKUPAN ZBIR BODOVA:

 

 

Prema definisanim kriterijima , u skladu sa Prijedlogom revidirane Strategije razvoja općine Bužim 2017-2020. godina sa novim Akcionim planom za period 2018-2020.godina,

Izvještajem o utvrđivanju infrastrukturnih i drugih potreba u mjesnim zajednicama na području općine Bužim, te Poslovnikom o radu JURA za izradu IFPKI konačnu listu čini 28 projekata iz sljedećih oblasti:

         EKONOMSKOG SEKTORA

         DRUŠTVENOG SEKTORA 

         SEKTORA OKOLIŠA  

 

LISTA KAPITALNIH PROJEKATA PREMA GRUPAMA

 

Lista kapitalnih projekata po grupama iz Revidirane strategije razvoja Općine Bužim 2018. – 2020. godine, predstavlja broj od 28 projekata koji su razvrstani u tri grupa:

 

1.            EKONOSKI SEKTOR – 3 programa 11 projekata

2.            DRUŠTVENI SEKTOR  - 3 programa 10 projekta

3.            SEKTOR OKOLIŠA  – 3. programa 7 projekata

 

STRUKTURA FINANSIRANJA KAPITALNIH INVESTICIJA PREMA GRUPAMA

 

Red. br.

OBLAST DJELOVANJA

Ukupna procjenjena vrijednost investicije

Budžetska sredstva

Kreditna sredstva

Sredstva građana

Drugi izvori

Viši nivoi vlasti

1.

EKONOMSKI SEKTOR

864.000,00

411.500,00

/

452.500,00

 

2.

 

DRUŠTVENI SEKTOR

 

3.371.977,60

812.438,45

713.340,99

1.846.198,16

 

3.

SEKTOR OKOLIŠA

1.087.008,00

 

273.203,00

/

813.805,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO

5.322.985,60

1.497.141,45

713.340,99

3.112.503,16

 

 

LISTA INVESTICIJSKIH PROJEKATA PO GRUPAMA S TROGODIŠNJOM  FINANCIJSKOM PROJEKCIJOM

 

Lista   investicijskih   projekata  po  grupama  s  financijskom   projekcijom   za  izradu 

IFP kapitalnih investicija općine Bužim, za period 2019.–2021. godine, obuhvata 22 projekata, koji bi se trebali realizovati u naredne tri godine. 

 

Lista investicijskih projekata, u okviru kapitalnih investicija, u svom financijskom dijelu, prilagođena je slijedećem:

 

      ·    Trogodišnjoj projekciji prihoda iz Budžeta Općine Bužim;

      ·   Trogodišnjoj procjeni rashoda iz Budžeta Općine Bužim;

      ·    Stanju vlastitih raspoloživih sredstava;

      ·   Koncepciji financiranja investicija uz pomoć donacija;

      ·   Koncepciji financiranja investicija uz pomoć građana;

      · Koncepciji financiranja investicija uz pomoć viših razina vlasti i stranih donatora.

 

I EKONOMSKI SEKTOR

 

 

R.b

Naziv projekta

Ukupna

vrijednost

(2018-2020)

 

 

 

Dinamika ulaganja

 

 

Izvori finansiranja

 

 

Traja nje

projek ta

Početak implemen tacije

2019

2020

2021

Općina

Krediti

Drugi izvori

Viši nivoi vlasti

1.

P 1.1.1.1.Podrška poljoprivrednoj proizvodnji -poticaji

(2017-2020)

300.00,00

4 godine

2017-2021 godina

100.000,00

 

100.000,00

100.000,00

300.000,00

/

/

 

2.

P1.2.1.2.Regulacioni plan poslovne zone Varoška Rijeka (određivanje namjene) (2017-2018)

5.000,00

2 godine

2019. godina

5.000,00

/

/

2.500,00

/

/

2.500,00

3.

P 1.3.1.1. Muzej 505 (2017)

230.000,00

3 godine

2018-2021 godina

70.00,00

80.000,00

80.000,00

/

/

 

230.000,00

4.

P 1.3.1.5. Uređenje izletišta Svetinja (2017-2020)

15.000,00

3 godine

2018-2021 godina

5.000,00

5.000,00

5.000,00

15.000,00

/

/

 

5.

P 1.1.1.2. Podizanje novih zasada malina, i koštuničastog voća (orah,lješnjak,kesten) (2018-2020)

110.000,00

3 godine

2018-2021 godina

40.000,00

40.000,00

30.000,00

48.000,00

/

/

62.000,00

6.

P1.3.1.2. Eko park Bužim

4.000,00

2 godina

2018-2021 godina

2.000,00

2.000,00

/

4.000,00

/

/

/

7.

P1.3.1.3. Projekat "Stari grad Bužim" uređenje

100.000,00

3 godine

2018-2020 godina

34.000,00

34.000,00

32.000,00

21.000,00

/

/

79.000,00

8.

P1.3.1.4. Rekonstrukcija stare drvene džamije

100.000,00

3 godina

2018-2021 godina

32.000,00

32.000,00

36.000,00

21.000,00

/

/

79.000,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO

 

864.000,00

/

/

288.000,00

293.000,00

283.000,00

411.500,00

/

/

452.500,00

 

 

 

 

 

 

II DRUŠTVENI SEKTOR

 

 

R.b

Naziv projekta

Ukupna

vrijednost

(2018-2020)

 

 

 

Dinamika ulaganja

 

 

Izvori finansiranja

 

 

Traja nje

projek ta

Početak implemen tacije

2019

2020

2021

Općina

Krediti

Drugi izvori

Viši nivoi vlasti

1.

P 2.2.1.1 Uspostavljanje centra za djecu bez roditeljskog staranja

100.000,00

2 godine

2019-2021 godina

50.000,00

50.000,00

/

/

/

/

100.000,00

2

P 2.2.1.2. Podrška socijalno ugroženim osobama

21.000,00

3 godine

2019-2021 godina

7.000,00

7.000,00

7.000,00

21.000,00

/

/

/

3.

P 2.2.1.3. Subvencija javnog prevoza učenika srednjih škola

18.750,00

3 godina

2019-2021 godina

7.500,00

7.500,00

3.750,00

11.250,00

/

/

7.500,00

4.

P 2.2.1.4. Subvencija javnog prevoza djece sa poteškoćama u razvoju inkluzivna nastava

30.000,00

3 godina

2019-2021 godina

10.000,00

10.000,00

10.000,00

30.000,00

 

 

 

5.

P 2.3.1.1. Izgradnja javne rasvjete u urbanom području

45.000,00

3 godina

2019-2021 godina

15.000,00

15.000,00

15.000,00

45.000,00

 

 

 

6.

P 2.3.1.3. Projekti izgradnje lokalnih puteva i mostova

1.325.000,00

3 godina

2019-2021 godina

475.000,00

375.000,00

475.000,00

350.000,00

 

 

975.000,00

7.

P 2.3.1.4. Sanacija nekategorisanih lokalnih puteva

1.432.227,11

3 godina

2019-2021 godina

678.613,80

378.613,80

475.000,00

355.188,45

 

713.340,99

363.698,16

8.

P 2.3.1.2. Izgradnja zaobilaznice II faza

300.000,00

3 godina

2019-2021 godina

100.000,00

100.000,00

100.000,00

 

 

 

300.000,00

9.

P 2.1.1.2. Izgradnja doma kulture bužim

100.000,00

2 godina

2019-2021 godina

50.000,00

50.000,00

 

 

 

 

100.000,00

 

UKUPNO

 

3.371.977,60

/

2019-2021 godina

1.393.113,80

1.003.113,80

1.085.750,00

812.438,45

/

713.340,99

1.846.198,16

 

 

 

 

 

 

 

III SEKTOR OKOLIŠA

R.b

Naziv projekta

Ukupna

vrijednost

(2018-2020)

 

 

 

Dinamika ulaganja

 

 

Izvori finansiranja

 

 

Traja nje

projek ta

Početak implemen tacije

2019

2020

2021

Općina

Kredi ti

Drugi izvori

Viši nivoi vlasti

1.

P 3.1.1.1. Izgradnja sekundarne mreže i rezervara  Konjodor - Pivnice

750.000,00

3 godine

2019-2021 godina

150.000,00

150.000,00

150.000,00

150.000,00

/

/

 

300.000,00

2.

P 3.1.1.2. Izgradnja rezervara za vododvod Jusufovići)

52.500,00

1 godine

2020

/

52.500,00

/

/

/

/

52.500,00

3.

P 3.1.2.1. Privremeno odlagalište (održivo upravljanje otpadom)

40.425,00

1 godine

2019

40.425,00

/

/

5.000,00

/

/

35.425,00

4.

P3.2.1.2. Deminiranje lokacija Radoč             ( Latinovac, Radoč i Ravne njive)

181.583,00

3 godine

2019-2021 godina

60.397,00

60.397,00

60.789,00

42.453,00

 

 

139.130,00

5.

P3.2.1.3. Završetak vatrogasnog doma i jačanje kapaciteta vatrogasne jedinice

157.500,00

3 godine

2019-2021 godina

52.500,00

52.500,00

52.500,00

57.750,00

/

/

99.750,00

6.

P3.2.1.4. Nabavka i instaliranje sistema za uzbunjivanje stanovništva III faza

30.000,00

3 godine

2019-2021 godina

10.000,00

10.000,00

10.000,00

18.000,00

/

/

12.000,00

7.

P 3.1.2.2. Sanacija divljih deponija

30.000,00

3 godina

2019-2021 godina

10.000,00

10.000,00

10.000,00

/

/

/

30.000,00

8

p 3.2.1.1. Izvođenje radova po projektnoj dokumentaciji - regulacija rijeke Bužimnice III faza

145.000,00

3 godina

2019-2021 godina

48.000,00

48.000,00

49.000,00

/

/

/

145.000,00

9

Riješavanje imov. pravnih odnosa po projektu regulacije Bužimnice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

Nabava vatrogasne cisterne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO

 

1.087.008,00

 

/

2019-2021 godina

371.322,00

383.397,00

332.289,00

273.203,00

/

/

813.805,00

 

 

USKLAĐENOST PLANA BUDŽETA I IFP KAPITALNIH INVESTICIJA

 

Ukupni općinski kapitalni izdaci iz budžeta se procjenjuju na 2.036.440,00,- KM u 2019. godini, što predstavlja 33,14 % ukupnog budžeta općine. Gledajući ulaganja u 2018.g. u odnosu na planove za 2019.g, 2020  i 2021. godini očekuje se blago povećanje ulaganja.

 

Kapitalni grantovi najvećim dijelom zavise od izvornih sredstava Općine ali i sredstava koja Federalna vlada i Kantonalna vlada odobrava po pojedinim projektima te zajednički učestvuju u realizaciji pojedinih projekata.

 

Kapitalni projekti  se planiraju u budžetu općine na osnovu realni zahtjeva i projekata i isti moraju biti od značaja za građane općine Bužim.

 

Budući da su potrebe općine Bužim velike za ulaganjem u infrastrukturu, Općina od svojih vlastitih prihoda nije u mogućnosti sve finansirati, stoga očekujemo i planiramo dodatna sredstva u vidu potpora sa viših nivoa vlasti.

 

Provjera međusobne usklađenosti strateških dokumenata

 

Provjera međusobne usklađenosti strateških dokumenata,  Budžeta općine i IFP  podrazumijeva usaglašavanje, obezbjeđivanje komplementarnost i razvojnih pravaca  strateških ciljevasa i strateških dokumenata, strateškim dokumentima proizašlim iz Budžeta i Strategije razvoja općine Bužim.

 

Međusobna usklađenost strateških dokumenata u jedinicama lokalne samouprave osigurava se primjenom stručnih podloga kojima se provjerava usklađenost razvojnih pravaca i strateških ciljeva Strategije razvoja jedinica lokalne samouprave kao i usklađenost Strategije razvoja sa IFP i DOB-om.

 

Na osnovu socio-ekonomske analize i projekcije,kao i definisanih mjera, izrađuje se indikativni finansijski okvir za period važenja strateških dokumenata. Indikativni finansijski okvir definiše nosilac izrade strateških dokumenata i učesnici i minimalno sadrži procjenu potrebnih finansijskih sredstava po projektima, prioritetima i mjerama iz budžeta, te po ostalim izvorima finansiranja, a što je prikazano u narednoj tabeli  (umetnutom dokumentu IFP 2019-2021).

 

                                                            IFP 2019-2021

 

Na osnovu prognoze prihoda i, pripremljena je slijedeća tabela, koja prikazuje sažete procjene srednjoročnog budžeta i IFP za period 2019.-2021. godina.

 

Red. br.

OBLAST DJELOVANJA

OSTVAREN

2017

KM/mil.

PLAN

2019

 KM/mil.

PLAN

2020

KM/mil.

PLAN

2021 KM/mil.

PLAN

2018-2021

KM/mil

PlAN BUDŽ

IFP

DOB

IFP

DOB

IFP

BUD

IFP

1.

EKONOMSKI SEKTOR

 

 

1,11

 

 

2,036

0,29

 

 

1,70

0,295

 

 

1,77

0,279

 

 

5,506

0,864

2.

 

DRUŠTVENI SEKTOR

1,329

1,00

1,223

3,552

3.

SEKTOR OKOLIŠA

0,371

0,383

0,332

1,086

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNO

1,11

2,036

1,99

1,70

1,678

1,77

1,834

5,506

5,502

 

Iz prethodne tabele vidljivo je da za realizaciju IFP 2019-2021 godina i DOB 2019-2021 uravnoteženi a što je bio i cilj.

  

ZAKLJUČAK

 

Lista prijedloga projekata sačinjena je na osnovu Revidirane Strategije razvoja općine Bužim 2017-2020. godina sa novim IFP za period 2019-2021.godina, te liste projekata sadržanih u Izvještaju o utvrđivanju infrastrukturnih i drugih potreba u mjesnim zajednicama na području općine Bužim. 

 

Bitno je spomenuti da je IFP kapitalnih ulaganja razvojnog karaktera i da će se u narednim godinama vršiti nadopunjavanje i korekcija planova i njihovo prilagođavanje realnim mogućnostima. 

Također, neki od kandidovanih projekata su zamišljeni da se naknadno odrede izvori finansiranja u skladu s prioritetima općine Bužim.

 

Za jedan broj bitnih projekata kako po svom značaju za općina Bužim tako i po finansijskom obimu, jasno je da u ovom trenutku ne postoje realne mogućnosti finansiranja iz Budžeta Općine. Međutim, vrlo je važno da se isti nađu na listi kapitalnih projekata zbog mogućnosti finansiranja kroz javno – privatno partnerstvo ili iz donatorskih sredstava u narednom periodu.

 

 

 

 

                                                                                      V.D.OPĆINSKI NAČELNIK

                                                                                                    Voditelj/koordinator JURA

                                                                                               _____________________                                                                                                                                                 

                                                                                                  Nedžad Kudelić dipl.ecc.