Bosna i Hercegovina Bosnia and Herzegovina
Federacija Bosne i Hercegovine Federation of Bosnia and Herzegovina
Unsko-sanski kanton Una-Sana canton
Bužim ul.505.Vbbr.26 fax.++ 387 37 410031 tel.++ 387 37 419513 e-mail: opcbuzim@bih.net.ba
Jedinica za
upravljanje razvojnim
aktivnostima Općine
Bužim
Broj: 02/3-14-3454/18
Bužim dana, 27.12.2018.
godine
Indikativni
financijskog Plana investicija Općine Bužim
2019.‐2021. godina
OBRAĐIVAČ: JURA TIM
Bužim, decembar 2018. godine
SADRŽAJ
Općina
Bužim intenzivno radi na aktivnostima unapređenja poslovnog okruženja u skladu
sa Zakonom o principima lokalne samouprave F BiH“, broj: 49/06 i 51/09), Zakona
o lokalnoj samoupravi („Službeni glasnik
USK“, broj: 8/11) i Zakona o razvojnom planiranju i upravljanju razvojem u F BiH („Službene novine F BiH“ broj:
32/17).
Indikativni financijski plan ima za cilj ostvarenje
provođenja strategije razvoja, odnosno razrađuje realizaciju definiranih
strateških i sektorskih prioriteta, kroz definiciju konkretnih aktivnosti i
projekata koji će biti realizirani u
kratkoročnom periodu. Donosi se za trogodišnje razdoblje i usklađen je sa
trogodišnjim ciklusom indikativnog budžetskog planiranja, ili se eventualno
može usvojiti na godišnjem nivou ( u ovisnosti od sistema budžetiranja koje
općina primjenjuje). IFP sadrži plan inplementacije sa definiranim indikativnim
financijskim planom i planom organizacijskih i ljudskih kapaciteta potrebnih za
uspješnu realizaciju strategije.
Svrha IFP je uspastavljanje djelotvornog mehanizma za
provedbu strategije razvoja Općine. IFP obuhvata trogodišne ili jednogodišnje
razdoblje (ovisno o sistemu budžetiranja) i usklađen je sa ciklusom budžetskog
planiranja i razrađuje najvažnije operativne poluge za kvalitetnu realizaciju
strateških i sektorskih prioriteta
IFP sadrži listu prioritetnih projekata, čija realizacija
počinje u prvoj godini provedbe strategije, sažeto navodi elemente važne za
planiranje i praćenje njihove implementacije: doprinos odgovarajućim ciljevima,
očekivani učinci na ciljne grupe, glavne aktivnosti i vrijeme realizacije,
glavni učesnici u realizaciji, orijentacioni izdaci i očekivani izvori
financiranja, te status pripremljenih projekata. IFP omogućava pravilno
planiranje troškova i izvora finansiranja predviđenih projekata i njihovo
provedbeno uključivanje u općinski budžet, ali i drugih budžeta (BiH, F BiH,
USK i EU fondova itd.) na čiju se financijsku podršku računa tokom provedbe.
Kako bi IFP sa svim
njegovim operativnim elementima ispunio svoju svrhu i predstavljao stvarni alat
za dugoročno planiranje razvoja, od krucijalne je važnosti njegova potpuna
usklađenost sa trogodišnjim indikativnim godišnjim budžetom općine, gdje je
strategija razvoja vodeći planski dokument na koji se naslanjaju svi ostali
strateški dokumenti općine, uključujući i budžet.
Indikativni
financijeski plan (IFP) kapitalnih
investicija predstavlja pretpostavku održivom pristupu planiranja budžeta, te
adekvatnoj projekciji budućih potreba na nivou lokalnih zajednica, jeste
predviđanje troškova kapitalnih ulaganja u
okviru IFP. Ovi planovi omogućuju koordinaciju između godišnjeg budžeta
i budžeta za kapitalne projekte, njihovu evaluaciju i određivanje prioriteta.
IFP investicija je plan koji obuhvata kapitalne investicije za višegodišnji
period, najčešće od 3 godine i ako može biti definiran za kraći i duži period
od navedenog. Kapitalne investicije se u Planu kapitalnih investicija najčešće
definišu prema slijedećim kriterijima:
-
Veličini prioriteta
investicije,
-
Periodu realizacije,
-
Godišnjim troškovima i
prijedlozima izvora finansiranja.
Kapitalna
investicija ili projekat je investicija u materijalni objekat ili imovina koja
zahtjeva značajna financijska ulaganja i očekivanog je vijeka trajanja dužeg od
jedne godine. Svaka općina definiše šta će se smatrati kapitalnom investicijom,
a na osnovu lokalnih potreba i zakonskih uslova. U
narednoj tabeli je dato nekoliko generalnih primjera kapitalnih investicija.
Vrsta kapitalne
investicije |
Primjer |
Izgradnja novih i proširivanje postojećih
objekata |
Zgrade, parkovi, putevi, vodovodni i
kanalizacioni sistemi, ulična rasvjeta, odlagališta/deponije i sl. |
Rehabilitacija ili zamjena |
Postojeći objekti kao što su ulice,
zgrade, parkovi, ulična rasvjeta i vodovodni i kanalizacioni sistemi |
Opremanje javnih prostora |
Kada se nešto prvi put gradi, kao što je
namještaj, kancelarijska oprema, oprema za igrališta i sl. |
Veća (značajnija) oprema |
Koja zahtijeva relativno veća finansijska
ulaganja i ima relativno dug vijek upotrebe, kao što su vatrogasna vozila,
kamioni za odvoz otpada i građevinska oprema. Iz ove definicije se najčešće
isključuje oprema sa vijekom trajanja manjim od pet godina ili koja je mala
po dimanzijama i koju je teško kontrolisati, kao što su prenosni aparati.
Pored toga, često se isključuje oprema, kao što je namještaj i policijska
vozila |
Rekonstrukcija postojećih objekata |
Kao što su rekonstrukcija puteva i zgrada
uključujući i nove krovove i veće popravke električnih instalacija, vodovoda,
kanalizacije i grijanja. Utvrđivanje uslova i pravila za rekonstrukciju može
da bude komplikovano, te jedan od načina definisanja kriterijuma jeste da se
definiše finansijski prag iznad kojeg će se popravke smatrati kapitalnim
investicijama. |
IFP omogućava bolju
usklađenost između godišnjeg budžeta i plana sredstava za kapitalne projekte,
njihovu evaluaciju i određivanje prioriteta.
IFP kapitalnih investicija predstavlja:
-
Plan progresivnog
karaktera, što znači da će nakon realizacije projekata predviđenih za prvu
godinu biti dopunjavan projektima ponovo za naredne tri godine;
-
Plan obuhvata općinske
investicije čija je vrijednost preko 30.000 KM koje se
odnose na organiziranu infrastrukturnu izgradnju, odnosno poboljšanje tehničke
i društvene infrastrukture općine i koje nemaju komercijalni karakter;
-
Plan prati projekte
definisane Prijedlogom revidirane Strategije razvoja općine Bužim 2017-2020.
godina sa novim Akcionim planom za period 2019-2021.godina, te projekte
sadržane u Izvještaju o utvrđivanju infrastrukturnih i drugih potreba u mjesnim
zajednicama na području općine Bužim.
IFP
kapitalnih investicija je prije svega:
-
Temelj za koordinirane
i planirane investicijske aktivnosti, kao i garancija osiguranja odgovarajućih
sredstava u određenom vremenskom razdoblju;
-
Dobar način
komunikacije sa stanovništvom, privatnim poduzetnicima, nevladinim
organizacijama i ukupnim regionalnim i lokalnim okruženjem, odnosno sa svim
subjektima koje susrećemo na putu razvoja;
-
Dobar način za uspješno
kandidiranje prema vanjskim sredstvima tj. donacijama, subvencijama i
grantovima;
-
Dobar način za pristup
sredstvima inozemnih donatora, čiji je uslov postojanje IFP kapitalnih
investicija.
Shodno Kalendaru aktivnosti
Jedinice za upravljanje razvojem (u daljem tekstu JURA) broj: 02-05-958/18
pristupilo se izradi IFP kapitalnih investicija Općine Bužim za period 2019.‐2021. godina (u daljnjem tekstu IFPKI).
Rad
na izradi IFPKI predvodio je JURA tim, koji broji 8 članova, imenovan Rješenjem
Općinskog načelnika broj: 02-05-3743-1/17 od 17.12.2018. godine.
Članovi
Tima su:
1. Nedžad Kudelić, VD Općinski načelnik,
voditelj/koordinator JURA,
2. Senad Krupić, Viši samostalni referent, sekretar JURA
3. Jasmin Salkić, Šef službe za financije i trezor – član,
4. Ilfad Eminić. Šef službe za prostorno uređenje,
geodetske i imovinsko pravne poslove.
5. Mujaga Nanić, Predstavnik službe za prostorno uređenje, geodetske i
imovinsko pravne poslove – član,
6. Elvira Muratović, po ovlaštenju Općinskog načelnika
Šef službe za opću upravu i društvene djelatnosti – član,
7. Senad Ćatić, po ovlaštenju Općinskog načelnika Šef
službe za civilnu zaštitu i vatrogastvo
– član,
8. Mehmed Odobašič, predstavnik Službe za prostorno
uređenje , geodetske i imovinsko pravne poslove
– član,
9. Jasmin Šarić, predstavnik Službe za razvoj i poduzetništvo
– član,
JURA
tim je usvojio Poslovnik o radu JURA tima, koji uređuje način rada, odlučivanja
i zadatke JURA tima.
Zadaci
JURA tima su:
1. Pridržavanje propisanih odredbi u Zakonu o razvojnom planiranju i upravljanju razvojem u
F BiH („Službene novine F BiH“ broj: 32/17
2. Definisanje prioriteta na osnovu
strateško-programskih dokumenata
3. Ažuriranje prioriteta kroz usaglašavanje Plana
inplementacije, Budžeta općine i eksternih izvora finansiranja;
4. Izrada planova rada unutrašnjih organizacionih jedinica
(UOJ)
5. Izrada godišnjeg plana rada jedinice lokalne
samouprave(JLS)
6. Usklađivanje Planova rada UOJ i Godišnjeg plana JLS
sa usvojenim budžetom JLS i eksternim izvorima financiranjai ostalim
relevantnim dokumentima
7. Operacionalizacija planova i priprema prijedloga
8. Priprema kalendara za praćenje realizacije godišnjeg
plana rada JLS
9. Provođenje praćenja realizacije godišnjeg plana rada
JLS u skladu sa kalendarom praćenja;
10. Pripreme i razmatranje polugodišnjih izvještajao realizaciji
planova rada UOJ;
11. Izrada godišnjih izvještaja o realizaciji planova
rada UOJ i JLS;
12. Praćenje realizacije projekata i vođenje evidencija
na propisanim obrascima i u bazi podataka;
13. Izrada izvještaja o ostvarenju godišnjeg plana
implementacije strategije razvoja
Pored
zadataka JURA proizašlih iz Rješenja o osnivanju JURA tima mora:
a)
Izraditi smjernice za
izradu IFP kapitalnih investicija,
b)
Utvrditi kriterije za
ocjenjivanje projektnog prijedloga i dostaviti Općinskom načelniku na
usvajanje,
c)
Prikupiti i sačiniti
listu projekata kapitalnih investicija,
d)
Izvršiti analizu i
ocjenu projekata,
e)
Izvršiti rangiranje
projekata,
Kriteriji za rangiranje projekata:
R. br. |
KRITERIJ |
|
Ocjena projekta |
|
|||
Težina |
3 boda |
2 boda |
1 bod |
0 bodova |
Težina x bodovi |
||
1. |
Usklađenost sa Strategijom razvoja Općine |
15 |
Projekt je sadržan u mjerama i /ili projektnom dijelu strategije |
Projekat je sadržan u prioritetima ili strateškim ciljevi |
Projekat je
atraktivan za investitore i nije obuhvaćen strategijo |
Projekat nije usaglašen sa strategijom razvoja |
|
2. |
Teritorijalna širina i korist (broj korisnika i
teritorijalna zastupljenost) |
10 |
Koristan za teritoriju cijele Općine (više od 5.000 korisnika) |
Koristan za više mjesnih zajednica
(1.000 – 5.000 korisnika) |
Koristan za jednu mjesnu zajednicu (do 1.000,00 korisnika) |
Nije koristan ni za jednu mjesnu
zajednicu |
|
3. |
Projekt potiče ekonomski/privre dni razvoj |
15 |
Projekat unapređuje poslovanje većeg broja investitora/privredni h
subjekata (više od investitora/ privrednih subjekata) |
Projekat unapređuje poslovanje manjeg broja investitora/privred nih
subjekata (više od investito/ privred subjekata) |
Projekat je atraktivan za investitore/privredne subjekte |
Projekat ne koristi investitorima |
|
4. |
Značaj projekta za razvoj grada (građane) |
10 |
Razvojni projekti |
Infrastrukturni projekti (put, voda, kanalizacija, rasvjeta) |
Ostali projekti |
Nema razvojni karakter |
|
5. |
Uticaj na povećanje zaposlenosti |
15 |
Broj zaposlenih preko 50 radnika |
Zapošljava preko 10 radnika |
Zapošljava do 10 radnika |
Projekat ne stvara nova radna
mjesta |
|
6. |
Projekt potiče društveni razvoj |
10 |
Projekat poboljšava nivo kulturnog, sportskog i turističkog razvoja |
Projekat povećava zaposlenost
mladih ili žena |
Projekat nudi društvene sadržaje |
Projekat nema uticaja na društveni
razvoj |
|
7. |
Osigurano sufinansiranje projekta |
10 |
Za projekat osigurano 50% i više sredstava iz drugih izvora
finansiranja |
Za projekat osigurano 30 -50 % sredstava iz drugih izvora finansiranja |
Za projekat osigurano 10 -30 % i više sredstava iz drugih izvora
finansiranja |
Za projekat
nema osiguran sredstava iz drugih izvora finansiranja (izuzev općins) |
|
8. |
Ekološki uticaj na okolinu |
10 |
Projekat poboljšava stanje životne sredine |
Projekat podržava primjenu novih čistih tehnologija |
Projekat nema negativnih uticaja na
životnu sredinu |
Projekat ima negativ .uticaje na
životn sredi |
|
9. |
Uticaj na efektivnost budžeta |
5 |
Projekat će donijeti prihode/smanjiti rashode u periodu do jedne godine
|
Projekat će donijeti prihode /smanjiti rashode u periodu do tri go |
Projekat će donijeti prihode/smanjiti rashode nakon više od tri godine |
Projekat neće donijeti nove prihode |
|
|
UKUPAN ZBIR BODOVA: |
|
Prema definisanim kriterijima , u skladu sa Prijedlogom revidirane Strategije razvoja općine Bužim 2017-2020. godina sa novim Akcionim planom za period 2018-2020.godina,
Izvještajem o utvrđivanju infrastrukturnih i drugih potreba u mjesnim zajednicama na području općine Bužim, te Poslovnikom o radu JURA za izradu IFPKI konačnu listu čini 28 projekata iz sljedećih oblasti:
• EKONOMSKOG SEKTORA
• DRUŠTVENOG SEKTORA
• SEKTORA OKOLIŠA
Lista
kapitalnih projekata po grupama iz Revidirane strategije razvoja Općine Bužim
2018. – 2020. godine, predstavlja broj od 28 projekata koji su razvrstani u tri
grupa:
1.
EKONOSKI SEKTOR
– 3 programa 11 projekata
2.
DRUŠTVENI
SEKTOR - 3 programa 10 projekta
3.
SEKTOR
OKOLIŠA – 3. programa 7 projekata
Red. br. |
OBLAST DJELOVANJA |
Ukupna procjenjena
vrijednost investicije |
Budžetska sredstva |
Kreditna sredstva Sredstva građana |
Drugi izvori |
Viši nivoi vlasti |
1. |
EKONOMSKI SEKTOR |
864.000,00 |
411.500,00 |
/ |
452.500,00 |
|
2. |
DRUŠTVENI SEKTOR |
3.371.977,60 |
812.438,45 |
713.340,99 |
1.846.198,16 |
|
3. |
SEKTOR OKOLIŠA |
1.087.008,00 |
273.203,00 |
/ |
813.805,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO |
5.322.985,60 |
1.497.141,45 |
713.340,99 |
3.112.503,16 |
|
Lista investicijskih projekata
po grupama s
financijskom projekcijom za
izradu
IFP kapitalnih investicija
općine Bužim, za period 2019.–2021. godine, obuhvata 22 projekata, koji bi se
trebali realizovati u naredne tri godine.
Lista
investicijskih projekata, u okviru kapitalnih investicija, u svom financijskom
dijelu, prilagođena je slijedećem:
· Trogodišnjoj
projekciji prihoda iz Budžeta Općine Bužim;
· Trogodišnjoj procjeni rashoda iz Budžeta
Općine Bužim;
· Stanju vlastitih raspoloživih sredstava;
· Koncepciji financiranja investicija uz pomoć
donacija;
· Koncepciji financiranja investicija uz pomoć
građana;
· Koncepciji
financiranja investicija uz pomoć viših razina vlasti i stranih donatora.
R.b |
Naziv projekta |
Ukupna vrijednost (2018-2020) |
|
|
Dinamika ulaganja |
|
|
Izvori finansiranja |
|
||
Traja nje projek ta |
Početak implemen tacije |
2019 |
2020 |
2021 |
Općina |
Krediti |
Drugi izvori |
Viši nivoi vlasti |
|||
1. |
P 1.1.1.1.Podrška
poljoprivrednoj proizvodnji -poticaji (2017-2020) |
300.00,00 |
4 godine |
2017-2021 godina |
100.000,00 |
100.000,00 |
100.000,00 |
300.000,00 |
/ |
/ |
|
2. |
P1.2.1.2.Regulacioni plan poslovne zone Varoška
Rijeka (određivanje namjene) (2017-2018) |
5.000,00 |
2 godine |
2019. godina |
5.000,00 |
/ |
/ |
2.500,00 |
/ |
/ |
2.500,00 |
3. |
P 1.3.1.1. Muzej 505 (2017) |
230.000,00 |
3 godine |
2018-2021 godina |
70.00,00 |
80.000,00 |
80.000,00 |
/ |
/ |
|
230.000,00 |
4. |
P 1.3.1.5. Uređenje
izletišta Svetinja (2017-2020) |
15.000,00 |
3 godine |
2018-2021 godina |
5.000,00 |
5.000,00 |
5.000,00 |
15.000,00 |
/ |
/ |
|
5. |
P 1.1.1.2. Podizanje novih zasada malina,
i koštuničastog voća (orah,lješnjak,kesten) (2018-2020) |
110.000,00 |
3 godine |
2018-2021 godina |
40.000,00 |
40.000,00 |
30.000,00 |
48.000,00 |
/ |
/ |
62.000,00 |
6. |
P1.3.1.2. Eko park Bužim |
4.000,00 |
2 godina |
2018-2021 godina |
2.000,00 |
2.000,00 |
/ |
4.000,00 |
/ |
/ |
/ |
7. |
P1.3.1.3. Projekat
"Stari grad Bužim" uređenje |
100.000,00 |
3 godine |
2018-2020 godina |
34.000,00 |
34.000,00 |
32.000,00 |
21.000,00 |
/ |
/ |
79.000,00 |
8. |
P1.3.1.4. Rekonstrukcija
stare drvene džamije |
100.000,00 |
3 godina |
2018-2021 godina |
32.000,00 |
32.000,00 |
36.000,00 |
21.000,00 |
/ |
/ |
79.000,00 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO |
864.000,00 |
/ |
/ |
288.000,00 |
293.000,00
|
283.000,00 |
411.500,00 |
/ |
/ |
452.500,00 |
R.b |
Naziv projekta |
Ukupna vrijednost (2018-2020) |
|
|
Dinamika ulaganja |
|
|
Izvori finansiranja |
|
||
Traja nje projek ta |
Početak implemen tacije |
2019 |
2020 |
2021 |
Općina |
Krediti |
Drugi izvori |
Viši nivoi vlasti |
|||
1. |
P 2.2.1.1 Uspostavljanje centra za djecu bez
roditeljskog staranja |
100.000,00 |
2 godine |
2019-2021 godina |
50.000,00 |
50.000,00 |
/ |
/ |
/ |
/ |
100.000,00 |
2 |
P 2.2.1.2. Podrška socijalno ugroženim osobama |
21.000,00 |
3 godine |
2019-2021 godina |
7.000,00 |
7.000,00 |
7.000,00 |
21.000,00 |
/ |
/ |
/ |
3. |
P 2.2.1.3. Subvencija
javnog prevoza učenika srednjih škola |
18.750,00 |
3 godina |
2019-2021 godina |
7.500,00 |
7.500,00 |
3.750,00 |
11.250,00 |
/ |
/ |
7.500,00 |
4. |
P 2.2.1.4. Subvencija
javnog prevoza djece sa poteškoćama u razvoju inkluzivna nastava |
30.000,00 |
3 godina |
2019-2021 godina |
10.000,00 |
10.000,00 |
10.000,00 |
30.000,00 |
|
|
|
5. |
P 2.3.1.1. Izgradnja javne
rasvjete u urbanom području |
45.000,00 |
3 godina |
2019-2021 godina |
15.000,00 |
15.000,00 |
15.000,00 |
45.000,00 |
|
|
|
6. |
P 2.3.1.3. Projekti
izgradnje lokalnih puteva i mostova |
1.325.000,00 |
3 godina |
2019-2021 godina |
475.000,00 |
375.000,00 |
475.000,00 |
350.000,00 |
|
|
975.000,00 |
7. |
P 2.3.1.4. Sanacija
nekategorisanih lokalnih puteva |
1.432.227,11 |
3 godina |
2019-2021 godina |
678.613,80 |
378.613,80 |
475.000,00 |
355.188,45 |
|
713.340,99 |
363.698,16 |
8. |
P 2.3.1.2. Izgradnja
zaobilaznice II faza |
300.000,00 |
3 godina |
2019-2021 godina |
100.000,00 |
100.000,00 |
100.000,00 |
|
|
|
300.000,00 |
9. |
P 2.1.1.2. Izgradnja doma
kulture bužim |
100.000,00 |
2 godina |
2019-2021 godina |
50.000,00 |
50.000,00 |
|
|
|
|
100.000,00 |
|
UKUPNO |
3.371.977,60 |
/ |
2019-2021 godina |
1.393.113,80
|
1.003.113,80 |
1.085.750,00 |
812.438,45
|
/ |
713.340,99 |
1.846.198,16 |
R.b |
Naziv projekta |
Ukupna vrijednost (2018-2020) |
|
|
Dinamika ulaganja |
|
|
Izvori finansiranja |
|
||
Traja nje projek ta |
Početak implemen tacije |
2019 |
2020 |
2021 |
Općina |
Kredi ti |
Drugi izvori |
Viši nivoi vlasti |
|||
1. |
P 3.1.1.1. Izgradnja
sekundarne mreže i rezervara Konjodor
- Pivnice |
750.000,00 |
3 godine |
2019-2021 godina |
150.000,00 |
150.000,00 |
150.000,00 |
150.000,00 |
/ |
/ |
300.000,00 |
2. |
P 3.1.1.2. Izgradnja
rezervara za vododvod Jusufovići) |
52.500,00 |
1 godine |
2020 |
/ |
52.500,00 |
/ |
/ |
/ |
/ |
52.500,00 |
3. |
P 3.1.2.1. Privremeno odlagalište (održivo
upravljanje otpadom) |
40.425,00 |
1 godine |
2019 |
40.425,00 |
/ |
/ |
5.000,00 |
/ |
/ |
35.425,00 |
4. |
P3.2.1.2. Deminiranje
lokacija Radoč ( Latinovac,
Radoč i Ravne njive) |
181.583,00 |
3 godine |
2019-2021 godina |
60.397,00 |
60.397,00 |
60.789,00 |
42.453,00 |
|
|
139.130,00 |
5. |
P3.2.1.3. Završetak
vatrogasnog doma i jačanje kapaciteta vatrogasne jedinice |
157.500,00 |
3 godine |
2019-2021 godina |
52.500,00 |
52.500,00 |
52.500,00 |
57.750,00 |
/ |
/ |
99.750,00 |
6. |
P3.2.1.4. Nabavka i instaliranje sistema za
uzbunjivanje stanovništva III faza |
30.000,00 |
3 godine |
2019-2021 godina |
10.000,00 |
10.000,00 |
10.000,00 |
18.000,00 |
/ |
/ |
12.000,00 |
7. |
P 3.1.2.2. Sanacija divljih
deponija |
30.000,00 |
3 godina |
2019-2021 godina |
10.000,00 |
10.000,00 |
10.000,00 |
/ |
/ |
/ |
30.000,00 |
8 |
p 3.2.1.1. Izvođenje radova
po projektnoj dokumentaciji - regulacija rijeke Bužimnice III faza |
145.000,00 |
3 godina |
2019-2021 godina |
48.000,00 |
48.000,00 |
49.000,00 |
/ |
/ |
/ |
145.000,00 |
9 |
Riješavanje imov.
pravnih odnosa po projektu regulacije Bužimnice |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Nabava vatrogasne
cisterne |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO |
1.087.008,00 |
/ |
2019-2021 godina |
371.322,00 |
383.397,00 |
332.289,00 |
273.203,00 |
/ |
/ |
813.805,00 |
USKLAĐENOST PLANA BUDŽETA
I IFP KAPITALNIH INVESTICIJA
Ukupni općinski kapitalni izdaci iz budžeta se procjenjuju na 2.036.440,00,- KM u 2019. godini, što predstavlja 33,14 % ukupnog budžeta općine. Gledajući ulaganja u 2018.g. u
odnosu na planove za 2019.g, 2020 i 2021. godini očekuje se blago povećanje ulaganja.
Kapitalni grantovi najvećim
dijelom zavise od izvornih sredstava Općine ali i sredstava koja Federalna
vlada i Kantonalna vlada odobrava po pojedinim projektima te zajednički
učestvuju u realizaciji pojedinih projekata.
Kapitalni projekti se planiraju u budžetu općine na osnovu
realni zahtjeva i projekata i isti moraju biti od značaja za građane općine
Bužim.
Budući da su potrebe općine
Bužim velike za ulaganjem u infrastrukturu, Općina od svojih vlastitih prihoda
nije u mogućnosti sve finansirati, stoga očekujemo i planiramo dodatna sredstva
u vidu potpora sa viših nivoa vlasti.
Provjera
međusobne usklađenosti strateških dokumenata
Provjera međusobne usklađenosti
strateških dokumenata, Budžeta općine i
IFP podrazumijeva usaglašavanje,
obezbjeđivanje komplementarnost i razvojnih pravaca strateških ciljevasa i strateških dokumenata,
strateškim dokumentima proizašlim iz Budžeta i Strategije razvoja općine Bužim.
Međusobna usklađenost strateških
dokumenata u jedinicama lokalne samouprave osigurava se primjenom stručnih
podloga kojima se provjerava usklađenost razvojnih pravaca i strateških ciljeva
Strategije razvoja jedinica lokalne samouprave kao i usklađenost Strategije
razvoja sa IFP i DOB-om.
Na osnovu socio-ekonomske analize i
projekcije,kao i definisanih mjera, izrađuje se indikativni finansijski okvir
za period važenja strateških dokumenata. Indikativni finansijski okvir definiše
nosilac izrade strateških dokumenata i učesnici i minimalno sadrži procjenu
potrebnih finansijskih sredstava po projektima, prioritetima i mjerama iz
budžeta, te po ostalim izvorima finansiranja, a što je prikazano u narednoj
tabeli (umetnutom dokumentu IFP
2019-2021).
IFP 2019-2021
Na osnovu prognoze prihoda i, pripremljena je slijedeća tabela, koja
prikazuje sažete procjene srednjoročnog budžeta i IFP za period 2019.-2021. godina.
Red. br. |
OBLAST DJELOVANJA |
OSTVAREN 2017 KM/mil. |
PLAN 2019 KM/mil. |
PLAN 2020 KM/mil. |
PLAN 2021 KM/mil. |
PLAN 2018-2021 KM/mil |
||||
PlAN BUDŽ |
IFP |
DOB |
IFP |
DOB |
IFP |
BUD |
IFP |
|||
1. |
EKONOMSKI SEKTOR |
1,11 |
2,036 |
0,29 |
1,70 |
0,295 |
1,77 |
0,279 |
5,506 |
0,864 |
2. |
DRUŠTVENI SEKTOR |
1,329 |
1,00 |
1,223 |
3,552 |
|||||
3. |
SEKTOR OKOLIŠA |
0,371 |
0,383 |
0,332 |
1,086 |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
UKUPNO |
1,11 |
2,036 |
1,99 |
1,70 |
1,678 |
1,77 |
1,834 |
5,506 |
5,502 |
Iz prethodne tabele vidljivo je da za realizaciju IFP 2019-2021 godina i DOB 2019-2021 uravnoteženi a što je bio i cilj.
Lista prijedloga projekata sačinjena je na
osnovu Revidirane Strategije razvoja općine Bužim 2017-2020. godina sa novim IFP
za period 2019-2021.godina, te liste projekata sadržanih u Izvještaju o
utvrđivanju infrastrukturnih i drugih potreba u mjesnim zajednicama na području
općine Bužim.
Bitno je spomenuti da je IFP kapitalnih
ulaganja razvojnog karaktera i da će se u narednim godinama vršiti
nadopunjavanje i korekcija planova i njihovo prilagođavanje realnim
mogućnostima.
Također, neki od kandidovanih projekata su
zamišljeni da se naknadno odrede izvori finansiranja u skladu s prioritetima
općine Bužim.
Za jedan broj bitnih projekata kako po svom
značaju za općina Bužim tako i po finansijskom obimu, jasno je da u ovom
trenutku ne postoje realne mogućnosti finansiranja iz Budžeta Općine. Međutim,
vrlo je važno da se isti nađu na listi kapitalnih projekata zbog mogućnosti
finansiranja kroz javno – privatno partnerstvo ili iz donatorskih sredstava u
narednom periodu.
V.D.OPĆINSKI NAČELNIK
Voditelj/koordinator JURA
_____________________
Nedžad Kudelić dipl.ecc.