Služba za opću upravu
v.d. Šef Službe za opću upravu i društvene djelatnosti
Elvira Muratović
Kontakt telefon:037/419-500 lokal 503
e-mail: infoopcinabuzim@gmail.com
maticaropcina@gmail.com
Služba za opću upravu i društvene djelatnosti obavlja normativno – pravne, poslove upravnog rješavanja stručno – operativne, administrativno – tehničke i pomoćno – tehničke poslove koji se odnose na :
Sprovođenje i izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata iz nadležnosti službe;
izrada prednacrta, nacrta i prijedloga Statuta;
izradu prijedloga Odluka, provedbenih propisa i drugih općih akata za Općinskog načelnika i Općinsko vijeće iz djelokruga opće uprave;
davanje odgovora na pitanje organa zakonodavne i izvršne vlasti i pravnih i fizičkih lica koja se odnose na njenu nadležnost;
pripremanje stručnih mišljenja i objašnjenja za primjenu zakona, drugih propisa i općih akata iz nadležnosti Službe za opću upravu i društvene djelatnosti;
izradu analiza, izvještaja te vođenje statističkih podataka u oblasti opće uprave i društvenih djelatnosti;
vršenje poslova koji su stavljeni u nadležnost lokalne samouprave iz oblasti zdravstva, obrazovanja, kulture, sporta, medija i sl.
obavljanje svih poslova vezano za Zakon o slobodnom pristupu informacija;
izradu nacrta pojedinačnih akata koji se odnose na prava, dužnosti i odgovornosti državnih službenika i namještenika iz radnog odnosa ili u vezi iz radnog odnosa;
izradu planova i programa u vođenju kadrovske politike, kao i vođenje personalnih poslova;
poslovi upravnog rješavanja u prvom stepenu u upravnim stvarima iz djelokruga opće uprave, te upravnim stvarima za koje nije nadležna nijedna druga općinska služba za upravu;
praćenje rada u javnim ustanovama čiji je osnivač općina i predlaganje mijera;
poslovi prijemnje kancelarija, pisarnice i arhive;
administrativno – tehnički poslovi za Općinskog načelnika;
poslovi matičara;
poslovi biračkih spiskova;
operativno – tehnički i pomoćno tehnički poslovi (kao što su poslovi koji se odnose na investiciono – tehničko održavanje općinskih zgrada i instalacija, popravak i održavanje vozila, obezbjeđenje općinske zgrade, poslovi prevoza službenika općinske uprave, komisija Općinskog vijeća i općinskog načelnika, poslovi kuharice, održavanje čistoće);
poslovi koordinacije sa MZ-a;
poslovi koji se odnose na ostvarivanje statusa izbjeglih i raseljenih osoba;
davanje stručne pomoći u pripremi sjednica Općinskog vijeća i radnih tijela vijeća;
izrada akata koje je usvojilo Općinsko vijeće;
izrada Službenog glasnika i zapisnika vijeća i radnih tijela Općinskog vijeća i Općinskog načelnika
obavljanje i drugih poslove u skladu sa zakonskim propisima, te poslovima koji nisu stavljeni u nadležnost drugih službi .
Služba za opću upravu i društvene djelatnosti, vrši sljedeće poslove:
DRŽAVLJANSTVO:
Za osobe za koje je izvršen upis u matičnu knjigu državljana u Općini Bužim uvjerenje o državljanstvu sa izdaje na šalteru matičnog ureda u Šalter sali općine, uz ličnu kartu ili valjanu punomoć za podizanje ličnih dokumenata.
Ukoliko upis u matičnu knjigu državljana nije izvršen, a osoba je rođena na području Općine Bužim i upisana u matičnu knjigu rođenih bez konstatacije državljanstva, građanin je dužan izvršiti provjeru da li je upisan u knjigu državljana Bosne i Hercegovine po mjestu prebivališta, po mjestu vađenja prve lične karte ili po mjestu rođenja oca.
Ukoliko upis ne postoji (nakon svih provjera) potrebno je izvršiti utvrđivanje državljanstva u matičnu knjigu rođenih. Utvrđivanje državljanstva je u nadležnosti službe za opću upravu Općine Bužim za matične knjige rođenih koje se nalaze na njenom području.
Za osobu koja nije rođena u Bosni i Hercegovini, a posjeduje prijavljeno prebivalište na dan 06.04.1992. godine u Bosni i Hercegovini nadležna je služba za opću upravu koja po provedenom upravnom postupku donosi rješenje o upisu u matičnu knjigu rođenih sa konstatacijom državljanstva Bosne i Hercegovine i Federacije Bosne i Hercegovine, kao i upis u matičnu knjigu rođenih sa konstatacijom državljanstva po porijeklu roditelja.
PRIJAVA VJENČANJA:
Dokumenti potrebni za sklapanje braka bh. državljana
rodni listovi mladenaca
uvjerenje o državljanstvu mladenaca
prijave prebivališta mladenaca i svjedoka
lične karte mladenaca i svjedoka na uvid, ukoliko su svjedoci bh. državljani, a ako su stranci potrebna je ovjerena kopija pasoša i obavezno prisustvo stalnog sudskog tumača na vjenčanju, ukoliko osoba ne poznaje bosanski jezik
naknada posebnih troškova na žiro račun općine
Najava vjenčanja, u skladu s Porodičnim zakonom FBIH (Sl. novine FBiH broj 35/05,41/05 i 31/14) se vrši najmanje trideset dana prije termina određenog za vjenčanje, svakim radnim danom, od ponedeljka do petka u vremenu od 07 do 15 i 30 sati u sali za prijavu vjenčanja na prvom spratu općine.
DOKUMENTI POTREBNI ZA SKLAPANJE BRAKA SA STRANIM DRŽAVLJANINOM:
Izvod iz MKR- internacionalni, original ili ovjerena fotokopija
Uvjerenje o slobodnom bračnom stanju-original ili ovjerena kopija, sa prevodom
Uvjerenje o državljanstvu, original ili ovjerena fotokopija, sa prevodom
Uvjerenje da nema zakonskih smetnji za sklapanje braka sa državljaninom/državljankom BiH, tzv. Nulla ostea, original ili ovjerena fotokopija, sa prevodom
Ovjerena kopija pasoša sa prevodom
Original ili ovjerena kopija prijave boravka u Bosni i Hercegovini
Napomena za dokumentaciju: Svi dokumenti ukoliko potiču iz država potpisnica Haške konvencije moraju sadržavati pečat Apostille. Dokumenti iz država koje nisu potpisnice Haške konvencije moraju biti ovjereni od strane Ministarstva vanjskih poslova države u kojoj su izdati i nadovjereni od strane Ambasade BiH ili Ministarstva vanjskih poslova Bosne i Hercegovine.
Izvodi iz matičnih knjiga izdati na internacionalnom obrascu ne podliježu bilo kakvom nadovjeravanju. Na vjenčanju je obavezno prisustvo ovlaštenog sudskog tumača ukoliko osoba ne poznaje bosanski jezik.
UPIS U MATIČNU KNJIGU VJENČANIH BRAKA SKLOPLJENOG U INOSTRANSTVU:
Original ili ovjerena kopija izvoda iz MKV na internacionalnom obrascu (ako nije internacionalni obrazac uz izvod priložiti i prevod)
Dokaz o BiH državljanstvu barem za jednog od supružnika (po kome se vrši upis)
Uvjerenje o prebivalištu supružnika, samo za državljane BiH (iz Policijske uprave)
Lična karta bračnog partnera na uvid koji predaje zahtjev za upis ili valjana punomoć. Ukoliko na inostranom izvodu iz MKV nema podataka o prezimenu ili mjestu sklapanja braka predaje se zahtjev za dopunu podataka uz prethodno date izjave na zapisnik.
UPIS U MATIČNU KNJIGU ROĐENIH DJETETA ROĐENOG U INOSTRANSTVU:
Potrebno je priložiti:
Internacionalni rodni list
Dokaz o posjedovanju bh. državljanstva roditelja djeteta ili jednog od njih po kome se vrši upis
Uvjerenje o prebivalištu roditelja iz policijske uprave (samo za državljane BiH)
Za djecu rođenu do 01.01.1998. godine (datum stupanja na snagu ustava Federacije Bosne i Hercegovine) upis u matičnu knjigu rođenih uz konstataciju državljanstva BIH i FBiH se vrši donošenjem rješenja službe za opću upravu, a za djecu rođenu nakon 01.01.1998. godine vrši se direktnim upisom u matičnu knjigu rođenih uz konstataciju državljanstva BiH i FBiH.
Ukoliko je djete starije od 14 godina potrebno je da priloži izjavu da je saglasno sa upisom u matičnu knjigu rođenih i državljana Bosne i Hercegovine i Federacije Bosne i Hercegovine
Za lice starije od 18 godine potrebno je priložiti izjavu o slobodnom bračnom stanju
PRIJAVA NOVOROĐENE DJECE:
Za djecu rođenu na području Bosne i Hercegovine, nadležnost za upis u matičnu knjigu rođenih i državljana se vrši po mjestu prebivališta/boravišta majke, te je potrebno priložiti sljedeću dokumentaciju:
Prijava/zahtjev
Potvrda o rođenju djeteta
Vjenčani list roditelja
Prijava prebivališta za roditelje
Uvjerenje o državljanstvu BiH za roditelje
Lične karte roditelja (na uvid)
PRIJAVA DJECE ROĐENE VAN BRAKA:
Prijava/zahtjev
Potvrda o rođenju djeteta
Rodni list majke (ne stariji od trideset dana)
Uvjerenje o državljanstvu BiH za roditelje
Zapisnik o priznanju očinstva (ukoliko isti posjeduje)
Prijava prebivališta za roditelje
Lične karte roditelja (na uvid)
Napomena: Rok za prijavu rođenja djeteta je trideset dana. Nakon isteka ovog roka prijava rođenja vrši se putem službe za opću upravu koja nakon provedenog upravnog postupka donosi rješenje o upisu u matičnu knjigu rođenih.
PRIJAVA SMRTI:
Prijava/zahtjev
Dvije originalne potvrde o smrti
Izvod iz MKR
Izvod iz MKV za osobe u braku
Uvjerenje o državljanstvu
Lična karta i prijava prebivališta
Popunjen obrazac smrtovnice
Napomena: Rok za prijavu smrti je trideset dana. Nakon isteka roka prijava smrti vrši se putem službe za opću upravu koja donosi rješenje o upisu smrti u MKU.
UPIS U MATIČNU KNJIGU UMRLIH SMRTI KOJA SE DOGODILA U INOSTRANSTVU:
Uz zahtjev je potrebno priložiti:
Internacionalni izvod iz matične knjige umrlih
Dokaz o bh. državljanstvu umrle osobe
Uvjerenje o prebivalištu umrle osobe iz policijske uprave
Lična karta umrle osobe (ovjerena kopija)
ELEKTRONSKA PROVJERA PODATAKA:
Nadležnost za elektronsku provjeru ličnih podataka u matičnoj knjizi rođenih i matičnoj knjizi državljana lica koja su predala zahtjev za izdavanje biometrijskih isprava (lična karta, pasoš) putem policijskih uprava je na matičnim uredima gdje se te knjige nalaze. Rok za provjeru je tri dana od dana predaje zahtjeva.
ISPRAVKE I DOPUNE U MATIČNIM KNJIGAMA:
Na osnovu Zakona o matičnim knjigama Federacije Bosne i Hercegovine (“Službene novine F BiH” broj 37/12,80/14), rješenja o ispravkama i dopunama donosi služba za opću upravu općine Bužim za matične knjige koje se vode na području općine. Zahtjevi se predaju na protokolu općine, a dostupni su i na zvaničnoj web stranici općine.
OVJERA I LEGALIZACIJA POTPISA:
Ovjera i legalizacija potpisa vrši se isključivo uz prisustvo osobe koja legalizuje potpis i ličnog identifikacionog dokumenta (lična karta, pasoš)
Ovjera fotokopije ili prepisa dokumenta vrši se isključivo uz priloženi original dokumenta
Za osobe koje ne mogu doći u zgradu općine radi ovjere i legalizacije potpisa potrebno je da podnesu zahtjev za izlazak na teren na šalteru protokola općine uz priložen ljekarski nalaz ili drugi dokaz o nepokretnosti osobe.
PROTOKOL:
Prilikom predaje podneska službenik je dužan izdati potvrdu o prijemu sa datumom i potpisom službenika.
Prijem podnesaka se vrši u šalter sali općine svakim radnim danom od 07 do 15 i 30 sati.
SVE DODATNE INFORMACIJE NA E MAIL maticaropcina@gmail.com
v.d. Šef Službe za opću upravu i društvene djelatnosti
Elvira Muratović
Kontakt telefon:037/419-500
e-mail: info@opcinabuzim.com.ba
maticaropcina@gmail.com